تماس با ما :

02166281143

09903706523

کارزان: مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

call-us-person-icon-blue(1)

پشتیبانی 24 ساعته

fixed-price-repairs-icon

متخصصان با تجربه

no-hidden-costs-icon

قیمت های منصفانه

fixed-price-repairs-icon

تعمیر لوازم خانگی در منزل

appliances-fixed-icon

200.000 دستگاه تعمیر شده

در این مقاله علت نشت آب از ماشین ظرفشویی را با هم مرور می کنیم:

از رایج‌ترین مشکلاتی که در ماشین‌های ظرفشویی مشاهده می‌شود، نشت آب است. علت نشت آب ماشین ظرفشویی دلایل مختلفی دارد. در صورتی که به هر کدام از این دلایل به خوبی رسیدگی نشود و یا تعمیر آن را پشت گوش بیندازید، در آن صورت باید خودتان را با مشکلات جدی‌تری آماده کنید. پس در صورتی که می‌خواهید شاهد عمر بالای ماشین ظرفشویی و همچنین عملکرد درست از آن باشید، کافیست ادامه این مطلب را دنبال کنید. در این مطلب به صورت کامل علت آب دادن ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن را شرح داده‌ایم. پس همراه ما باشید.

علت نشت آب یا علت آب دادن ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن

اولین علت نشت آب ماشین ظرفشویی: وجود مشکل در شیلنگ

ماشین ظرفشویی دو نوع شیلنگ دارد:
1. شیلنگ تخلیه 2. شیلنگ ورودی

در صورتی که هر کدام از این شیلنگ‌ها با مشکلی مواجه شوند، باعث نشتی آب خواهند شد. دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند شیلنگ تخلیه خراب شود که از آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • پاره شدن
  • خم شدن

در صورتی که هر کدام از این موارد را در شیلنگ تخلیه مشاهده کردید، باید سریعا برای رفع آن‌ها اقدام کنید. چرا که باعث می‌شوند آب پس زده شود. همچنین تنها رفع آن نیز تعویض شیلنگ تخلیه است. ولی گاهی اوقات مشکل از خود شیلنگ نبوده و باید مواردی که در ارتباط با آن هستند را مورد بررسی قرار دهید.

انسداد شیلنگ نمونه‌ای از این موارد به شمار می‌رود که شما به منظور رفع آن باید گرفتگی را برطرف کنید. همچنین از علت نشت آب ماشین ظرفشویی می‌توانیم بست‌ها و اتصالات شیلنگ تخلیه را نام ببریم. این مشکل در مقایسه با گزینه‌های دیگر با هزینه‌های بسیار پایین قابل رفع خواهد بود و گاهی خود افراد نیز می‌توانند به تعویض آن اقدام کنند.

اگر در شیلنگ تخلیه هیچگونه مشکلی وجود نداشت، باید به سراغ شیلنگ ورودی بروید. اگر هر گونه، پارگی، خم شدگی و یا گرفتگی در این شینگ‌ها مشاهده شود، باعث خواهد شد که آب نشتی پیدا کند. علاوه بر این اگر در این هنگام نصب ماشین ظرفشویی، بست‌ها و اتصالات شیلنگ ورودی به خوبی وصل نشده باشند، وجود مشکل را با پس زدن آب نشان می‌دهد. همچنین اگر در حال بررسی شیلنگ‌ها بودید و متوجه زنگ‌زدگی در قسمت این اتصالات شدید نیز باید برای تعویض هر یک اقدام کنید.

دومین علت نشت آب ماشین ظرفشویی: خراب بودن پمپ آب

دیگر علت نشت آب ماشین ظرفشویی می‌تواند به دلیل خرابی پمپ آب باشد. اگر یک پمپ معیوب و یا پوسیده باشد، می‌تواند باعث شود که ماشین ظرفشویی هنگام کار از خود آب پس بدهد. همچنین گاهی اوقات مشکل از واشر پلاستیکی بوده که دور پمپ پیچیده شده است. در این صورت آب از زیر ماشین ظرفشویی به بیرون هدایت می‌شود. برای تعمیر این بخش نیاز است تا از یک تعمیرکار استفاده کنید. تعمیرکار با کمک تخصصی که دارد، باید مراحل زیر را طی کند:

  • برای تعمیر پمپ باید به پنل دسترسی پیدا کرد. جایگاه قرارگیری این پنل در قسمت جلویی و پایینی ماشین ظرفشویی است.
  • فرد تعمیرکار برای اینکه پنل را باز کند، از پیچ گوشتی استفاده می‌کند.
  • قبل از اینکه خود پمپ چک شود، باید مواردی همچون بست، اتصالات، واشر و مهره‌ها را چک کنید.
  • اگر تمامی موارد ذکر شده مشکلی نداشتند، می‌توانید به سراغ بررسی پمپ بروید.
  • اگر پمپ قابل تعمیر باشد، هزینه‌ها کمتر خواهد بود؛ در غر این صورت نیاز است تا هزینه بیشتری را برای تعویض پمپ در نظر بگیرید.

پس این مورد از علت نشت آب ماشین ظرفشویی را نادیده نگیرید و پشت گوش نیندازید؛ چرا که ممکن است بر روی دیگر قسمت‌ها اثر خود را بگذارد و هزینه‌های بالای تعمیر را منجر شود.

سومین علت نشت آب: مشکل و ایراد در شناور و سوئیچ شناور

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در ماشین‌های ظرفشویی می‌توانیم از آن یاد کنیم، وجود مشکل در شناور و یا سوئیچ آن است. این قطعه از پر شدن بیش از حد آب در ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که بسیار پراهمیت است. خرابی این بخش نیز می‌تواند باعث نشتی آب شود. برای اینکه متوجه شوید مشکل از این بخش است یا خیر، می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید:

  • سطح آب را زمانی که به اواسط شستشو رسیدید، چک کنید.
  • اگر این سطح بالاتر از المنت گرما باشد، می‌توانید نتیجه بگیرید که شناور دچار خرابی شده است.
  • همچنین اگر نشت آب از جلو اتفاق بیفتد نیز ناشی از همین قسمت است.

چهارمین علت نشت آب ماشین ظرفشویی: بازوهای اسپری‌کننده شکسته‌اند

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، علت نشت آب ماشین ظرفشویی شامل چندین مورد مهم و حائز اهمیت است که از آن‌ها می‌توانیم به شکستگی بازوهای اسپری کننده اشاره کنیم. بازوی آب پاش نیز از جمله قطعات مهم به شمار می‌رود و جایگاه آن در پایین ماشین ظرفشویی است.

اگر به هر دلیلی این بازو ترک بردارد و یا خراب شود، آب با تغییر مسیر روبه‌رو خواهد بود. تغییر مسیر آب نیز غالبا به سمت پایین است. در قسمت پایینی نیز هیچگونه واشری تعبیه نشده است. به همین علت شاهد نشت آب خواهید بود.

هچنین اگر مسیر بازوی آب پاش نیز مسدود شود، نتیجه آن نشتی آب خواهد بود. پس باید به این بخش توجه زیادی را داشته باشید. اگر ظروف را اصولی در ماشین ظرفشویی قرار ندهید، ممکن است باعث وارد شدن آسیب به بازوهای آب پاش شوید. در صورتی که این بازوها شکسته شدند، تنها راه تعویض آن‌ها است.

اگر این بازوها دچار انسداد شده باشند، می‌توانید به راحتی آن را برطرف کنید. نکته مهم دیگری که در این باره باید به شما بگوییم این بوده که این بازوها به صورت تقلبی و اصل در بازار موجود هستند. به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنیم از نمونه‌های اصل و اورجینال استفاده کنید. هر چند قیمت بالاتری را دارند ولی کیفیت بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. همین امر خود یک نوع سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است.

پنجمین علت نشتی آب: ایراد در بخش محفظه مواد شوینده

علل‌ نشتی آب تنها به همین موارد ختم نمی‌شوند و گزینه‌های دیگری را نیز با خود به همراه دارند. به عنوان مثال اگر محفظه مواد شوینده به درستی چفت نشود، شاهد نشتی آب خواهیم بود. همچنین این محفظه‌ها تشکیل شده از بست هستند. اگر در بخش بست  نیز مشکلی وجود داشته باشد، باعث وارد نشت آب می‌شود. پس برای اینکه برای رفع این مشکل قدمی بردارید، توجه به نکات زیر جزو ضروریات به شمار می‌رود:

  • برای اینکه آب بندی به درستی انجام شود، از بررسی بست غافل نشوید.
  • اگر هر کدام از بست‌ها شل هستند، با ابزار مخصوص می‌توانید آن‌ها را سفت کنید.
  • همچنین اگر بست و واشر ترک برداشته‌اند، هر چه سریع‌تر باید تعویض شوند.

سخن آخر
در این مطلب مهم‌ترین علت نشت آب ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دادیم که شامل چندین مورد بود. هر کدام از این گزینه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نباید از هیچ کدام چشم‌پوشی کرد. از این رو با مطالعه دقیق این مطلب می‌توانید به بررسی مشکلات احتمالی بپردازید و سپس کار تعمیرات و رفع مشکلات را به یک مجموعه کاربلد بسپارید. مجموعه کارزان با داشتن بهترین نیروهای تکنسین می‌تواند شما را در این زمینه کمک کند و با ارائه انواع مختلف خدمات تعمیرات، کیفیت را دوباره به دستگاه‌های شما برگرداند.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از برندهای تحت پوشش ما...

indesit-vector-logo
aeg---aus-erfahrung-gut-vector-logo
samsung-logo-vector-01
lg-lifes-good--eps--vector-logo
Bosch-01
Beko-01.jpg
daewoo-electronics-logo-vector-01
ariston-vector-logo

خدمات ویژه مشتریان
کارزان
، حرفه ای و سریع و بدون دردسر است. به همین دلیل ما به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تعمیر لوازم خانگی فعالیت می کنند، شهرت پیدا کرده ایم.با بیش از 11 سال تجربه در تعمیر ، نصب و فروش ، مطمئن باشید که خدمات مشتری استثنایی را که می توانید به آنها اعتماد کنید دریافت خواهید کرد.در موارد بسیار نادر که تکنسین های ما قادر به تعمیر دستگاه شما نیستند، نا امید نشوید زیرا ما می توانیم یک دستگاه جایگزین به شما پیشنهاد دهیم، ما به عنوان نمایندگی مجاز ، طیف گسترده ای از ساخت و مدل های محبوب لوازم خانگی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانیم آنها را سریعاً تهیه، تحویل و نصب کنیم. ما همچنین تأمین کننده لوازم یدکی برای کسانی هستیم که ترجیح می دهند تعمیرات دستگاهشان را خودشان انجام دهند. همین حالا برای تعمیرات لوازم خانگی خود با قیمت مناسب و قابل اطمینان فرم درخواست خود را ثبت و یا با ما تماس بگیرید.

fixed-price-repairs-blue-icon

ما بدون هیچگونه هزینه پنهانی تعمیرات کاملاً ثابت قیمت را ارائه می دهیم.

accreditations-icon

همه پرسنل واحدهای خدماتی و تعمیراتی کارزان دارای تاییدیه اتحادیه هستند.

recommendation-icon(1)

95٪ از مشتریان ما را به عنوان یک واحد خدمت رسان و با کیفیت معرفی می کنند.

satisfied-customers-icon

ما در حال حاضر به بیش از 240.000 مشتری در سراسر کشور خدمت کرده ایم.

fixed-price-repairs-blue-icon

ما بدون هیچگونه هزینه پنهانی تعمیرات
کاملاً ثابت قیمت را ارائه می دهیم.

accreditations-icon

همه پرسنل واحدهای خدماتی و تعمیراتی
کارزان دارای تاییدیه اتحادیه هستند.

recommendation-icon(1)

95٪ از مشتریان ما را به عنوان یک واحد
خدمت رسان و با کیفیت معرفی می کنند.

satisfied-customers-icon

ما در حال حاضر به بیش از 240.000 مشتری
در سراسر کشور خدمت کرده ایم.

شما صرفا مشتریان ما نیستید
ما در کنار شما یک خانواده هستیم

اعتماد شما به ما بزرگترین سرمایه ماست ، تمام تلاشمان بر این است این سرمایه را از دست ندهیم.

error: کپی برداری از محتوای وب سایت کارزان امکان پذیر نمی باشد