تماس با ما :

02166281143

09903706523

کارزان: مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

call-us-person-icon-blue(1)

پشتیبانی 24 ساعته

fixed-price-repairs-icon

متخصصان با تجربه

no-hidden-costs-icon

قیمت های منصفانه

fixed-price-repairs-icon

تعمیر لوازم خانگی در منزل

appliances-fixed-icon

200.000 دستگاه تعمیر شده

کد خطا یا ارورهای لباسشویی ال جی (LG) به دلایل مختلفی می‌توانند رخ دهند که توجه به هر کدام از آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از این ارورها توسط خود شما قابل حل هستند ولی برای برطرف کردن برخی از آن‌ها نیازمند تماس با یک تعمیرکار هستید. به همین علت می‌خواهیم شما را با رایج‌ترین این کدهای خط آشنا کنیم تا با رفع آن‌ها دوباره شاهد بهترین عملکرد از ماشین لباسشویی خود باشید. پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

کد خطا یا ارورهای لباسشویی ال جی

ارورهای لباسشویی ال جی یا کدهای خطا شامل چه مواردی می شوند؟

کدهای خطایی که ممکن است از ماشین لباسشویی ال جی مشاهده کنید، موارد مختلفی را به خود اختصاص داده‌اند. کامل‌ترین کدهای خطا را می‌توانید در جدول زیر پیدا کنید:

ارور و خطای IEارور و خطای tEارور و خطای LE
ارور و خطای OEارور و خطای FEارور و خطای SE/5E
ارور و خطای UEارور و خطای PEارور و خطای PF
ارور و خطای dEارور و خطای CEارور و خطای AE

در ادامه به بررسی جامع‌تر هر کدام از این خطاها خواهیم پرداخت و شما را با مشکلاتی که بعد از نشان‌ داده شدن آن‌ها به وجود خواهند آمد، آشنا خواهیم کرد.

ارور و خطای IE؛ بیان‌کننده مشکل ورود آب به دستگاه

از مهم‌ترین ارورهای لباسشویی ال جی می‌توان به IE اشاره کرد. زمانی که با این کد خطا روبه‌رو شدید، بدین معناست که در فرایند ورود آب به داخل دستگاه مشکل وجود دارد. طریقه نشان دادن این خطا با توجه به نوع نمایشگر متفاوت است. به عنوان مثال اگر نمایشگر ماشین لباسشویی شما LED باشد، کد خطا به شکل نوشتاری IE نمایان خواهد شد. در صورتی که با نمایشگر LCD شما این کد را به صورت یک شیر آب مشاهده خواهید کرد.

زمانی که ماشین لباسشویی این کد را به شما نشان داد باید موارد مختلفی مورد بررسی قرار بگیرند که از آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • آب ورودی دستگاه را بررسی کنید.
  • اتصالات آب ورودی را بررسی کنید.
  • فیلتر شیر برقی را بررسی کنید.
  • سیم کشی دستگاه را بررسی کنید.
  • فشار آب ورودی دستگاه را بررسی کنید.
  • برد دستگاه را بررسی کنید.

پس به طور کلی می‌توانیم این طور بیان کنیم که اگر با ارور IE مواجه شدید، می‌تواند مشکل از آب ورودی منزل، آب ورودی و یا به طور کلی اجزای لباسشویی باشد که نیازمند تعمیرکاران ماهر است. بدین منظور می‌توانید با مجموعه کارزان تماس بگیرید تا مشکلات شما را حل کنند.

ارور و کد خطا OE؛ مشکل در تخلیه آب

یکی دیگر از ارورهای لباسشویی ال جی کد خطا OE است. نمایان شدن این ارور می‌تواند ناشی از مشکل در تخلیه آب باشد. زمانی که شاهد این کد خطا بودید باید به بررسی یک سری از موارد بپردازید که هم می‌تواند توسط خود شما و هم توسط تعمیرکار انجام بگیرند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فیلتر پمپ تخلیه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  • پمپ تخلیه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  • سیم کشی دستگاه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  • برد دستگاه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  • ارتفاع شلنگ تخلیه دستگاه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  • هیدرواستات دستگاه باید مورد بررسی قرار بگیرد.

ارور UE؛ از رایج‌ترین ارورهای لباسشویی ال جی

در صورتی که در تعادل دستگاه مشکلی به وجود بیاید، ارور UE در نمایشگر ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی خودش را نشان خواهد داد. همزمان با نمایش این ارور نیز نیازمند بررسی موارد مهمی هستید. به عنوان مثال باید حجم باری که در داخل دیگ وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید. چک کردن نوع و جنس البسه داخل دستگاه نیز ضرورت بالایی دارد. همچنین بهتر است به اجزای دستگاه نیز سری بزنید. از جمله برد، روتور و استاتور

علاوه بر تمامی این موارد باید شیب دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهید؛ به گونه‌ای که نباید بیشتر از یک درجه باشد. اگر با وجود بررسی تمامی این موارد به مشکل خاصی برنخوردید، حتما به یک تعمیرکار حرفه‌ای و کاربلد مراجعه کنید تا فرایند عیب‌یابی را برای شما در بهترین کیفیت به انجام برساند.

ارور dE؛ نشانی بر باز بودن درب دستگاه

از دیگر ارورهای لباسشویی ال جی می‌توانیم به dE اشاره کنیم. اگر درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نشده باشد، در آن صورت این ارور به شما داده می‌شود. موارد مختلفی وجود دارند که از بسته شدن کامل درب جلوگیری می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به زبانه در، لولا، پنل جلویی، میکروسوئیچ و محل نصب میکروسئیچ در، برد دستگاه و در نهایت اتصالات داخلی دستگاه اشاره کنیم. پس اگر نتوانستید متوجه بسته نشدن درب ماشین لباسشویی خود شوید موارد ذکر شده را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت برای رفع آن‌ها اقدام کنید.

ارور tE؛ مشکل‌تر از دیگر گزینه‌ها

کد خطای tE نیز از دیگر ارورهای لباسشویی ال جی به شمار می‌رود که در مقایسه با ارورهای ذکر شده مشکل‌تر است؛ چرا که می‌تواند ناشی از هیتر یا سنسور دستگاه باشد. در این صورت کاری از شما بر نخواهد آمد و شما حتما باید روند تعمیر را به یک سرویس‌کار بسپارید. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از این بخش‌هاست، می‌توانید به بررسی گزینه‌های زیر بپردازید:

  • هیتر
  • ترمیستور
  • برد دستگاه
  • اتصالات داخلی

کد خطای FE؛ از دیگر ارورهای لباسشویی ال جی

اگر ماشین لباسشویی LG شما دچار آبگیری بیش از حد شده باشد، در آن صورت با ارور FE روبه‌رو خواهید شد. این مشکل می‌تواند ناشی از علل مختلفی باشد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به برد دستگاه، اتصالات و سیم کشی، شیر برق ورودی دستگاه و در نهایت هیدرواستات و شلنگ رابط به درام یا دیگ اشاره کرد.

ارور PE؛ از دیگر کدهای پراهمیت

یکی دیگر از کدهایی که اهمیت خاص خودش را دارد، ارور PE است. زمانی که این ارور در صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود یعنی سنسور تشخیص سطح آب دستگاه با مشکل روبه‌رو شده است. به همین علت باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید که از جمله آن‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • اتصالات داخلی و سیم کشی
  • برد دستگاه
  • هیدرواستات و شلنگ اتصال به درام

ارور CE؛ اتصال کوتاه

اگر در هنگام کار با دستگاه خود این مورد از ارورهای لباسشویی ال جی را مشاهده کردید، نشان‌دهنده ایجاد اتصال کوتاه است. چهار مورد مهمی که بعد از مشاهده این خطا باید مورد بررسی قرار بگیرند، گزینه‌های زیر را به خود اختصاص داده‌اند:

  • اتصالات و سیم کشی
  • تاخو
  • استاتور
  • برد دستگاه

ارور LE؛  از دیگر خطاهای ماشین لباسشویی LG

اگر موتور ماشین لباسشویی شما قفل شود، در آن صورت با ارور LE برخورد خواهید کرد. به همین دلیل اولین موردی که باید بررسی کنید، حجم البسه‌ای است که در داخل دیگ یا درام قرار دارد. به غیر از حجم لباس‌ها موارد دیگری نیز وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند که از اساسی‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تاخو، استاتور، میکروسوئیچ در، روتور، اتصالات و سیم کشی و همچنین برد دستگاه اشاره کرد.

اگر با این گزینه از ارورهای لباسشویی ال جی روبه‌رو شدید، به این معناست که سنسورهای دستگاه به مشکل خورده‌اند. به همین علت باید تعمیرات جدی را دنبال کنید؛ در غیر این صورت مشکلات چند برابر خواهند شد و شاید دیگر باید با ماشین لباسشویی عزیزتان خداحافظی کنید. ولی شاید بتوانید با یک سری از راه‌حل‌های ساده خودتان نسبت به برطرف کردن این کد خطا اقدام کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید از آن استقبال کنید، ریست کردن دستگاه است. برای ریست کردن کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اولین کاری که در ابتدا باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه و کشیدن آن از برق است.
  • بعد از گذشت ده دقیقه می‌توانید دستگاه را مجددا به برق وصل کنید.
  • بعد از این ماشین لباسشویی را روشن کردید می‌توانید دوباره سیکل شستشو را وارد دستگاه کنید.

ولی در صورتی که بعد از ریست کردن نیز دستگاه همچنان به نشان دادن ارور ادامه داد، باید با یک مرکز تعمیرات معتبر تماس برقرار کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن نیروهای خود را به محل مورد نظر اعزام کنند.

ارور PE در ماشین لباسشویی‌های ال جی

ارور PE نیز در بین کدهای مهم خطا قرار می‌گیرند. این کد می‌تواند به دلیل مشکلات تغذیه برق باشد. در صورتی که برق رسانی به دستگاه با مشکل روبه‌رو شود، شما این خطا را مشاهده خواهید کرد. از مهم‌ترین دلایلی که منجر به خطا در برق رسانی می‌شوند، می‌توانیم ایراد در سه راهی و همچنین مشکلات سیم کشی را نام ببریم. برای رفع این خطا می‌توانید سیکل شستشو را مجددا تنظیم کنید. عدم حل این موضوع شما را نیازمند یک تعمیرکار حرفه‌ای خواهد کرد.

ارور AE؛ آخرین کد خطا در ماشین لباسشویی‌های ال جی

آخرین کد خطایی که می‌توانیم به بررسی آن بپردازیم AE است. زمانی که در لباسشویی شما نشتی آب وجود داشته باشد، در آن صورت این کد به شما نشان داده می‌شود. برای اینکه این مشکل را مورد بررسی قرار دهید، حتما باید مجاری آب را چک کنید. البته قبل از هر چیزی قطع کردن برق را از یاد نبرید.

اگر لوله آسیب‌دیده باشد و یا مشکلاتی را در آن مشاهده کنید، در سریع‌ترین زمان ممکن باید نسبت به برطرف کردن و تعویض آن اقدام کنید. گاهی اوقات نیز نشتی می‌تواند به دلایل دیگری اتفاق بیفتد، در آن صورت باید با یک مرکز تعمیرات ارتباط برقرار کنید. مجموعه کاربلد کارزان همواره همراه شما خواهد بود.

سخن آخر

در این مطلب شما را با مهم‌ترین ارورهای لباسشویی ال جی آشنا کردیم. هر کدام از این ارورها می‌توانند نشان‌دهنده یک مشکل خاص باشند. از این رو در صورت مشاهده هر کدام از آن‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام نمایید. در غیر این صورت مشکلات به مرور بزرگ‌تر می‌شوند و بر روی دیگر بخش‌ها تاثیر خود را خواهند گذاشت؛ به گونه‌ای که دیگر مراکز تعمیرات نیز نمی‌دانند کاری از پیش ببرند.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از برندهای تحت پوشش ما...

indesit-vector-logo
aeg---aus-erfahrung-gut-vector-logo
samsung-logo-vector-01
lg-lifes-good--eps--vector-logo
Bosch-01
Beko-01.jpg
daewoo-electronics-logo-vector-01
ariston-vector-logo

خدمات ویژه مشتریان
کارزان
، حرفه ای و سریع و بدون دردسر است. به همین دلیل ما به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تعمیر لوازم خانگی فعالیت می کنند، شهرت پیدا کرده ایم.با بیش از 11 سال تجربه در تعمیر ، نصب و فروش ، مطمئن باشید که خدمات مشتری استثنایی را که می توانید به آنها اعتماد کنید دریافت خواهید کرد.در موارد بسیار نادر که تکنسین های ما قادر به تعمیر دستگاه شما نیستند، نا امید نشوید زیرا ما می توانیم یک دستگاه جایگزین به شما پیشنهاد دهیم، ما به عنوان نمایندگی مجاز ، طیف گسترده ای از ساخت و مدل های محبوب لوازم خانگی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانیم آنها را سریعاً تهیه، تحویل و نصب کنیم. ما همچنین تأمین کننده لوازم یدکی برای کسانی هستیم که ترجیح می دهند تعمیرات دستگاهشان را خودشان انجام دهند. همین حالا برای تعمیرات لوازم خانگی خود با قیمت مناسب و قابل اطمینان فرم درخواست خود را ثبت و یا با ما تماس بگیرید.

fixed-price-repairs-blue-icon

ما بدون هیچگونه هزینه پنهانی تعمیرات کاملاً ثابت قیمت را ارائه می دهیم.

accreditations-icon

همه پرسنل واحدهای خدماتی و تعمیراتی کارزان دارای تاییدیه اتحادیه هستند.

recommendation-icon(1)

95٪ از مشتریان ما را به عنوان یک واحد خدمت رسان و با کیفیت معرفی می کنند.

satisfied-customers-icon

ما در حال حاضر به بیش از 240.000 مشتری در سراسر کشور خدمت کرده ایم.

fixed-price-repairs-blue-icon

ما بدون هیچگونه هزینه پنهانی تعمیرات
کاملاً ثابت قیمت را ارائه می دهیم.

accreditations-icon

همه پرسنل واحدهای خدماتی و تعمیراتی
کارزان دارای تاییدیه اتحادیه هستند.

recommendation-icon(1)

95٪ از مشتریان ما را به عنوان یک واحد
خدمت رسان و با کیفیت معرفی می کنند.

satisfied-customers-icon

ما در حال حاضر به بیش از 240.000 مشتری
در سراسر کشور خدمت کرده ایم.

شما صرفا مشتریان ما نیستید
ما در کنار شما یک خانواده هستیم

اعتماد شما به ما بزرگترین سرمایه ماست ، تمام تلاشمان بر این است این سرمایه را از دست ندهیم.

error: کپی برداری از محتوای وب سایت کارزان امکان پذیر نمی باشد