تماس با ما :

02166281143

09903706523

کارزان: مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

call-us-person-icon-blue(1)

پشتیبانی 24 ساعته

fixed-price-repairs-icon

متخصصان با تجربه

no-hidden-costs-icon

قیمت های منصفانه

fixed-price-repairs-icon

تعمیر لوازم خانگی در منزل

appliances-fixed-icon

200.000 دستگاه تعمیر شده

در این مقاله هشت علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی را با هم مرور می کنیم:

علت اول: فیلتر ماشین ظرفشویی خراب و یا دچار انسداد شده است

اصلی ترین دلیل این امر را می توانیم ناشی از خرابی فیلتر بدانیم. فیلترها نقش مهمی را در ماشین های ظرفشویی ایفا می کنند؛ به همین علت اگر دچار خرابی و یا مسدودی شوند، به شکل های مختلف تاثیر خود را خواهند گذاشت که از جمله آن ها می توانیم به طولانی شدن زمان شستشو اشاره داشته باشیم.
از جمله عواملی که باعث گرفتگی فیلترها خواهند شد، رسوبات و ته مانده غذا هستند. از این رو برای اینکه آب از داخل این فیلترها به راحتی عبور کند و از این نظر دچار مشکلی نشود، حتما به صورت دوره ای نسبت به تمیز کردن فیلتر اقدام کنید. اگر نسبت به این موضوع بی توجه باشید، دیگر مشکل شما با تمیز کردن فیلتر حل نخواهد شد و باید برای تعویض آن خودتان را آماده کنید.

ارور های ماشین ظرفشویی ال جی و راه حل های رفع خطا

علت دوم: رسوبات در داخل ماشین ظرفشویی جمع شده اند

دیگر علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی جمع شدن رسوبات است. رسوبات ممکن است در اطراف قطعات مختلفی جمع شوند و از این طریق بر روی نحوه نهایی دستگاه تاثیر خود را بگذارند. این قطعات شامل گزینه هایی همچون فیلتر، المنت، بازوهای آبپاش، پره محرک، شناور، سنسور شستشو و… می شوند.

علاوه بر مشکلات عملکردی، تجمع رسوبات بر روی ظاهر نیز تاثیر خود را می گذارد. لکه های سفید و قهوه ای از آثار به جا مانده توسط رسوبات هستند. برای اینکه بتوانید مشکل رسوبات را حل کنید، روش های مختلفی پیش روی شما وجود دارند که از جمله آن ها می توانیم به گزینه های زیر اشاره داشته باشیم:

  • یک سری از شوینده ها وجود دارند که تنها به منظور شستشوی محفظه این دستگاه ها به کار گرفته می شوند. می توانید از آن ها بهره ببرید.
  • در یک ظرف کوچک مقداری سرکه سفید بریزید و آن را در داخل طبقات پایینی دستگاه قرار دهید. سپس برای چند دقیقه ماشین ظرفشویی را روشن کنید.
  • در مخزن مخصوص مواد شوینده سرکه بریزید و بدون اینکه در داخل دستگاه ظرفی بگذارید، آن را روشن کنید.
  • همچنین از یک اسفنج کفی استفاده کنید و با کمک آن کف ماشین ظرفشویی را به خوبی تمیز کنید.

علت سوم: فشار آب پایین است

ساده ترین علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی پایین بودن فشار آب  است. دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است باعث این امر شوند. به همین علت باید به دقت مورد عیب یابی قرار گرفته تا دلیل اصلی آن مشخص شود. بدین منظور می توانید از یک تکنسین کمک بگیرید. مجموعه کارزان با داشتن نیروهای حرفه ای و کاربلد می تواند شما را در این امر راهنمایی کند.

چهارمین علت: شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی: ماشین ظرفشویی به آب گرم اتصال پیدا نمی‌ کند

گاهی اوقات ساده ترین دلایل، باعث ایجاد بزرگ ترین مشکلات می شوند. اگر ماشین ظرفشویی اشتباه به آب سرد اتصال پیدا کرده باشد، در آن صورت دستگاه به منظور تامین آب گرم مورد نیاز خود، فشار بیشتری را تحمل کرده و در واقع برای گرم کردن آب به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. در نتیجه زمان بیشتری نیز برای شستشوی ظروف صرف خواهد شد.

پنجمین علت: ترموستات ماشین ظرفشویی خراب شده است

دلیل پنجمی که زمان شستشو را افزایش می دهد، خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی است. ترموستات این وظیفه را بر عهده دارد تا نظارت کاملی بر روی دمای شستشو داشته باشد و از این طریق فرایند و پروسه را شروع کند. اگر ترموستات نتواند عملکرد همیشگی خود را داشته باشد، در آن صورت دستگاه وارد فاز مورد نظر یعنی شستشو نمی شود. همین امر به طور مستقیم بر روی طولانی شدن زمان شستشو تاثیر خود را خواهد گذاشت.
برای بر طرف کردن این مشکل حتما به حضور یک تکنسین و تعمیرکار نیاز خواهد بود. اگر در مناطق مختلف ساکن بوده و به دنبال یک مجموعه مورد اعتماد هستید، می توانید با مجموعه کارزان تماس بگیرید و سفارش خود را به ثبت برسانید.

ششمین علت: شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی: برد کنترل با مشکل مواجه شده است

همانطور که می دانید، برد ماشین ظرفشویی می تواند بر روی تمامی فرایند دستگاه تاثیر خود را بگذارد. در واقع با حضور برد است که انواع قطعات دستورات را اجرا می کنند. به همین علت اگر برد دستگاه دچار خرابی شود، ممکن است دستورات با تاخیر ارسال شوند و از این طریق زمان شستشو را طولانی تر از حد نرمال کنند. البته برای اینکه متوجه این دلیل شوید، نیاز است تا تعمیرکار فرایند عیب یابی را به خوبی انجام داده و سپس استارت تعمیر را بزند.

هفتمین علت: المنت حرارتی یا هیتر خراب شده است

مشکل بعدی که در بین مهم ترین علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی قرار گرفته است، خرابی هیتر و یا المنت حرارتی دستگاه است. هیتر وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد. اگر این بخش با مشکل مواجه شود، همانطور که در ابتدا نیز توضیح دادیم، دستگاه فشار بیشتری را برای گرم کردن آب متحمل خواهد شد؛ در نتیجه زمان شستشو نیز طولانی می شود. برای تعمیر المنت حرارتی می توانید با مجموعه کارزان در تماس باشید.

هشتمین و آخرین علت: در سیستم گردش آب ظرفشویی مشکل وجود دارد

آخرین علت نیز مربوط به سیستم گردش آب ظرفشویی است. سیستم گردش تشکیل شده از بخش های مختلفی است که از جمله آن ها می توانیم به شلنگ ورودی، شلنگ تخلیه، پمپ تخلیه و در نهایت شیر برقی اشاره داشته باشیم. در صورتی که هر کدام از این بخش ها ایرادی داشته باشند، بر روی مدت زمان شستشو تاثیر خود را می گذارند. به همین علت باید بررسی عمیقی بر روی این بخش انجام بگیرد تا دلیل اصلی شناسایی شود.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران و کرج

اگر شما نیز در هنگام شستشو متوجه شدید که دستگاه بیشتر از حد استاندارد بر روی ظرف شستن وقت می گذارد، باید نسبت به تعمیرات اقدامات لازم را انجام دهید. مجموعه کارزان در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی بسیار فعال بوده و شما می توانید سفارش های خود را در این مجموعه به ثبت برسانید تا نیروها در سریع ترین زمان ممکن به آدرس ثبت شده اعزام شوند. خدمات تعمیر ظرفشویی توسط تیم کارزان شامل گزینه های زیر می شوند:

  • تعمیر ظرفشویی در غرب تهران
  • تعمیر ظرفشویی در شمال تهران


سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با 8 علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی آشنا کنیم و راه حل های مختلفی را به منظور برطرف کردن هر یک در اختیار شما بگذاریم. در صورتی که با خرابی و عملکرد ضعیف دستگاه خود رو به رو شده اید، کارزان همراه شماست تا در این زمینه خدمات مورد نیاز را ارائه دهد.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از برندهای تحت پوشش ما...

indesit-vector-logo
aeg---aus-erfahrung-gut-vector-logo
samsung-logo-vector-01
lg-lifes-good--eps--vector-logo
Bosch-01
Beko-01.jpg
daewoo-electronics-logo-vector-01
ariston-vector-logo

خدمات ویژه مشتریان
کارزان
، حرفه ای و سریع و بدون دردسر است. به همین دلیل ما به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تعمیر لوازم خانگی فعالیت می کنند، شهرت پیدا کرده ایم.با بیش از 11 سال تجربه در تعمیر ، نصب و فروش ، مطمئن باشید که خدمات مشتری استثنایی را که می توانید به آنها اعتماد کنید دریافت خواهید کرد.در موارد بسیار نادر که تکنسین های ما قادر به تعمیر دستگاه شما نیستند، نا امید نشوید زیرا ما می توانیم یک دستگاه جایگزین به شما پیشنهاد دهیم، ما به عنوان نمایندگی مجاز ، طیف گسترده ای از ساخت و مدل های محبوب لوازم خانگی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانیم آنها را سریعاً تهیه، تحویل و نصب کنیم. ما همچنین تأمین کننده لوازم یدکی برای کسانی هستیم که ترجیح می دهند تعمیرات دستگاهشان را خودشان انجام دهند. همین حالا برای تعمیرات لوازم خانگی خود با قیمت مناسب و قابل اطمینان فرم درخواست خود را ثبت و یا با ما تماس بگیرید.

fixed-price-repairs-blue-icon

ما بدون هیچگونه هزینه پنهانی تعمیرات کاملاً ثابت قیمت را ارائه می دهیم.

accreditations-icon

همه پرسنل واحدهای خدماتی و تعمیراتی کارزان دارای تاییدیه اتحادیه هستند.

recommendation-icon(1)

95٪ از مشتریان ما را به عنوان یک واحد خدمت رسان و با کیفیت معرفی می کنند.

satisfied-customers-icon

ما در حال حاضر به بیش از 240.000 مشتری در سراسر کشور خدمت کرده ایم.

fixed-price-repairs-blue-icon

ما بدون هیچگونه هزینه پنهانی تعمیرات
کاملاً ثابت قیمت را ارائه می دهیم.

accreditations-icon

همه پرسنل واحدهای خدماتی و تعمیراتی
کارزان دارای تاییدیه اتحادیه هستند.

recommendation-icon(1)

95٪ از مشتریان ما را به عنوان یک واحد
خدمت رسان و با کیفیت معرفی می کنند.

satisfied-customers-icon

ما در حال حاضر به بیش از 240.000 مشتری
در سراسر کشور خدمت کرده ایم.

شما صرفا مشتریان ما نیستید
ما در کنار شما یک خانواده هستیم

اعتماد شما به ما بزرگترین سرمایه ماست ، تمام تلاشمان بر این است این سرمایه را از دست ندهیم.

error: کپی برداری از محتوای وب سایت کارزان امکان پذیر نمی باشد