تماس با ما :

02166281143

09903706523

کارزان: مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

call-us-person-icon-blue(1)

پشتیبانی 24 ساعته

fixed-price-repairs-icon

متخصصان با تجربه

no-hidden-costs-icon

قیمت های منصفانه

fixed-price-repairs-icon

تعمیر لوازم خانگی در منزل

appliances-fixed-icon

200.000 دستگاه تعمیر شده

علت برفک زدن یخچال و یخ زدن داخل یخچال فریزر

بدون شک از مشکلاتی که برای یخچال های بیشتر افراد به وجود آمده، برفک زدن است. علت برفک زدن یخچال شامل دلایل مختلفی می شوند که هر کدام بسیار پراهمیت بوده و شما باید هر چه سریع تر نسبت به برطرف کردن هر یک اقدامات لازم را به انجام برسانید. یخ زدن داخل یخچال فریزر می تواند مشکلات مختلف دیگری را نیز با خود به همراه داشته باشد؛ به همین علت باید به دنبال راهکارهایی باشید تا دیگر خبری از برفک در داخل یخچال و فریزر شما نباشد. اگر شما نیز به دنبال این راهکارها هستید و قصد شناسایی هر یک این علل را دارید، کافیست تا انتهای این مطلب ما را دنبال کنید.علت برفک زدن یخچال فریزر

علت برفک زدن یخچال فریزر معمولی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم دلایلی که باعث می شوند یخچال فریزر شما برفک بزنند، بسیار گسترده هستند ولی برخی از دلایل آنقدر ساده و پیش پا افتاده بوده که شما سریعا می توانید برای برطرف کردن هر یک اقدام کنید و با مراقبت های مورد نیاز برای همیشه از شر هر یک راحت شوید. البته لازم به ذکر است که برفک زدن نشانه ای از مشکلات دیگر در داخل یخچال بوده که باید به آن نیز توجه داشته باشید. اگر بخواهیم به صورت کلی نگاهی به علت برفک زدن یخچال داشته باشیم، ذکر گزینه های زیر در اولویت قرار می گیرند:

محل نصب

از اصلی ترین دلایلی که شرایط را برای برفک زدن یخچال فراهم می کند، محل نصب است. شما باید محل مناسبی را برای نصب یخچال خود انتخاب کنید. در این باره پارامترهای گوناگونی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. به عنوان مثال رطوبت محیط نباید بالا باشد؛ چرا که با هر بار باز و بسته کردن درب، باعث می شوید تا بخشی از رطوبت به داخل دستگاه نفوذ پیدا کند که نتیجه این امر برفک زدن تدریجی یخچال است. برای اینکه این مشکل به وجود نیاید، حتما از نصب یخچال فریزر در کنار تجهیزاتی همچون سماور و اجاق گاز دوری کنید.

خرابی لاستیک دور درب؛ دیگر علت برفک زدن یخچال

از دیگر علت هایی که منجر به برفک زدن یخچال می شود، خرابی لاستیک دور درب است. گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی همچون پارگی، شل شدگی و سایش را در این لاستیک مشاهده کنید. تمامی این موارد باعث خواهند شد تا هوا به راحتی از داخل لاستیک به یخچال ورود پیدا کند. در این صورت احتمال اینکه یخچال دچار برفک زدگی شود، بسیار بالا است. برای برطرف کردن این مشکل نیاز است تا نسبت به تعویض و یا تعمیر لاستیک دور درب اقدامات لازم را به انجام برسانید.

خرابی ترموستات

اگر علت برفک زدن یخچال دو گزینه ذکر شده نبود، ترموستات یکی از گزینه های احتمالی به حساب می آید که باید آن را بررسی کنید. به طور کلی ترموستات از جمله قطعاتی به حساب می آید که خرابی و وجود نقص در آن می تواند مشکلات مختلفی را با خود به همراه داشته باشد. برای رفع مشکل ترموستات خودتان نمی توانید کاری از پیش ببرید؛ به همین علت حتما باید از نیروهای مجرب برای این امر بهره ببرید.

مجموعه کارزان با بهره مندی از برترین تکنسین ها می تواند به شما کمک کند تا مشکلات یخچالتان از جمله برفک زدن رفع شود. کارزان نیروهای خود را به تمامی مناطق تهران و کرج اعزام کرده و با ارائه خدمات مختلف، رضایت شما را به دست خواهد آورد. پس بدون نگرانی می توانید سفارش خودتان را ثبت کنید تا نیروهای ما در سریع ترین زمان ممکن تعمیر یخچال فریزر شما را شروع کنند.

چرا داخل یخچال برفک می زند؟

از جمله سوالات اساسی که ممکن است برای شما به وجود بیاید این است که چرا داخل یخچال برفک می زند. تا قبل از این به بررسی علت برفک زدن یخچال فریزر پرداختیم ولی در این بخش قصد داریم عللی را بررسی کنیم که منجر به دیده شدن برفک در داخل یخچال می شوند. اگر دمای یخچال خیلی پایین باشد، به مرور شاهد تشکیل برفک در تمامی بخش های یخچال خواهید بود.

دمای بسیار پایین نمی تواند رطوبتی که وارد یخچال می شود را از بین ببرد و پیش از شروع سیکل خنک سازی، برفک ایجاد خواهد شد. از این رو برای اینکه بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید، نیاز است تا دمای فریزر را بر روی منفی 18 درجه سانتی گراد و یا به عبارتی 0 فارنهایت تنظیم کنید. دمای یخچال نیز باید چیزی در حدود 3 درجه سانتی گراد باشد که معادل با 37 درجه فارنهایت است.

چرا داخل یخچال یخ می زند؟

به غیر از علت برفک زدن یخچال، آشنایی با دلیل یخ زدن داخل یخچال نیز اهمیت دارد که در این مطلب نیز قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. از اصلی ترین دلایلی که منجر به این امر می شود، باز ماندن درب یخچال برای مدت طولانی است. پس در بستن درب باید نهایت احتیاط را داشته باشید. برای اینکه این مشکل را حل کنید، نیاز است تا حداقل دوبار فرایند یخ زدایی را انجام دهید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی علت برفک زدن یخچال بپردازیم. عللی که منجر به این امر می شوند بسیار حائز اهمیت بوده و نیازمند توجه زیادی است. برخی از این علت ها به راحتی توسط شما قابل حل هستند ولی برای برطرف کردن برخی از آن ها نیاز است تا با تکنسین ها و نیروهای حرفه ای تماس برقرار کنید. مجموعه کارزان با داشتن بهترین نیروها در مناطق تهران و کرج کمک بزرگی برای حل مشکلات شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون با راه های ارتباطی درج شده در داخل سایت تماس حاصل کنید.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از برندهای تحت پوشش ما...

indesit-vector-logo
aeg---aus-erfahrung-gut-vector-logo
samsung-logo-vector-01
lg-lifes-good--eps--vector-logo
Bosch-01
Beko-01.jpg
daewoo-electronics-logo-vector-01
ariston-vector-logo

خدمات ویژه مشتریان
کارزان
، حرفه ای و سریع و بدون دردسر است. به همین دلیل ما به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تعمیر لوازم خانگی فعالیت می کنند، شهرت پیدا کرده ایم.با بیش از 11 سال تجربه در تعمیر ، نصب و فروش ، مطمئن باشید که خدمات مشتری استثنایی را که می توانید به آنها اعتماد کنید دریافت خواهید کرد.در موارد بسیار نادر که تکنسین های ما قادر به تعمیر دستگاه شما نیستند، نا امید نشوید زیرا ما می توانیم یک دستگاه جایگزین به شما پیشنهاد دهیم، ما به عنوان نمایندگی مجاز ، طیف گسترده ای از ساخت و مدل های محبوب لوازم خانگی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانیم آنها را سریعاً تهیه، تحویل و نصب کنیم. ما همچنین تأمین کننده لوازم یدکی برای کسانی هستیم که ترجیح می دهند تعمیرات دستگاهشان را خودشان انجام دهند. همین حالا برای تعمیرات لوازم خانگی خود با قیمت مناسب و قابل اطمینان فرم درخواست خود را ثبت و یا با ما تماس بگیرید.

fixed-price-repairs-blue-icon

ما بدون هیچگونه هزینه پنهانی تعمیرات کاملاً ثابت قیمت را ارائه می دهیم.

accreditations-icon

همه پرسنل واحدهای خدماتی و تعمیراتی کارزان دارای تاییدیه اتحادیه هستند.

recommendation-icon(1)

95٪ از مشتریان ما را به عنوان یک واحد خدمت رسان و با کیفیت معرفی می کنند.

satisfied-customers-icon

ما در حال حاضر به بیش از 240.000 مشتری در سراسر کشور خدمت کرده ایم.

fixed-price-repairs-blue-icon

ما بدون هیچگونه هزینه پنهانی تعمیرات
کاملاً ثابت قیمت را ارائه می دهیم.

accreditations-icon

همه پرسنل واحدهای خدماتی و تعمیراتی
کارزان دارای تاییدیه اتحادیه هستند.

recommendation-icon(1)

95٪ از مشتریان ما را به عنوان یک واحد
خدمت رسان و با کیفیت معرفی می کنند.

satisfied-customers-icon

ما در حال حاضر به بیش از 240.000 مشتری
در سراسر کشور خدمت کرده ایم.

شما صرفا مشتریان ما نیستید
ما در کنار شما یک خانواده هستیم

اعتماد شما به ما بزرگترین سرمایه ماست ، تمام تلاشمان بر این است این سرمایه را از دست ندهیم.

error: کپی برداری از محتوای وب سایت کارزان امکان پذیر نمی باشد